دسته‌بندی نشده

معایب و مزایای ارتفاع زدن ماشین

همان طور کـه اشاره شد، اگر ارتفاع زدن ماشین بدون درنظر گرفتن شیوه اصولی آن انجام شود، می تواند هم برای راننده و هم برای خودرو، مشکلاتی را ایجاد کند کـه پس از مدتی، راننده را مجاب می کند تا عطای ارتفاع پایین خودرو رابه لقای آن بخشیده و دوباره ارتفاع خودرو رابه حالت استاندارد خود در بیاورد. از جمله مشکلاتی کـه پس از ارتفاع زدن خودرو و کم کردن ارتفاع آن می توان بـه انها اشاره کرد، در ادامه معرفی شده اسـت:

 

= حرکت خشک و همراه با ضربه بـه اتاق در هنگام سواری

= خشکی حرکت خودرو در هنگام عبور از دست انداز ها

= وارد شدن ضربه بـه زیر خودرو در هنگام حرکت از روی سرعت گیر ها و موانع جاده

= ایجاد مشکلات مربوط بـه ستون فقرات راننده در اثر حرکت خشک و همراه باضربه خودرو

= خراب شدن جلوبندی خودرو

= افزایش استهلاک خودرو

= تحت فشار بودن سیستم زیربندی و فنر هاي خودرو

 

ایجاد صداهای اضافی از خودرو، وجود منع قانونی ودر نظر گرفتن جریمه برای خودروهایی کـه ارتفاع کمتری از حد استاندارد دارند از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، شکستن و ترک خوردن متعلقات سیستم تعلیق و چرخ هاي خودرو در اثر ضربه یا عبور از دست اندازهای شدید و کم شدن میزان چرخش فرمان و همچنین امکان ایجاد لاستیک سائی در اثر کم شدن فاصله لاستیک نسبت بـه گلگیر.

علاوه بر مواردی کـه ذکر شد، باید این نکته را نیز درنظر داشته باشید کـه طبق معمول خودرو هایي کـه ارتفاع یا ارت زده باشند مشتری چندانی نداشته و تنها افرادی کـه بـه این خودرو ها علاقه مند هستند نسبت بـه خرید انها اقدام می‌کنند. از آنجا کـه بیشتر افرادی کـه بـه دنبال خرید خودرو کارکرده هستند، ترجیح می دهند تا خودرو بـه حالت استاندارد خود نزدیک باشد، در نتیجه باید این موضوع را نیز درنظر بگیرید.

اما همانگونه کـه اشاره شد، ارتفاع زدن خودرو تنها دارای معایب نیست و برخی مزایا نیز دارد کـه اگر در حالت استاندارد و از روی اصول انجام شود، می تواند حس بسیار خوبی را نیز بـه راننده تلقین کند. در ادامه تعدادی از مزایای ارتفاع زدن خودرو ذکر شده اسـت کـه با یک دیگر بـه بررسی انها خواهیم پرداخت.

 

= افزایش ویژگی هاي زیبایی ظاهری خودرو

= بهتر شدن وضعیت آیرودینامیک خودرو و حالت باد شکنی آن

= افزایش میزان فرمان پذیری و هندلینگ خودرو

= التیام عملکرد خودرو در پیچ هاي تند

= انواع روشهای ارتفاع زدن

 

اما همانگونه کـه پیش تر نیز بـه آن اشاره کردیم، ارتفاع زدن ماشین بـه چند روش انجام می شود. در روش اول کـه طبق معمول ارزان ترین و شایع‍‌ترین روش هست، با برش فنر، اقدام بـه کاهش ارتفاع فنر می‌کنند. اینکار باعث می شود تا فنر حالت ارتجاعی کمتری داشته باشد ودر نتیجه سیستم تعلیق، عملکرد خودرا در دست اندازها و ناهمواری هاي جاده از دست بدهد. بریدن فنرها اصلا روش استانداردی نبوده و بـه هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *