دسته‌بندی نشده

چگونه صدای موتور خودرو را کم کنیم؟

برای کاهش صدای خروجی از اگزوز خودرو نیز می توانید از سری اگزوزهای مختلف که باعث کاهش صدای موتور می شوند، استفاده کنید. این سر اگزوز ها که معمولا در مدل های اسپرت طراحی می شوند باعث می شوند تا صدای خروجی از خودرو، کمی زیرتر و تیزتر شنیده شود اما انواع مختلف دیگری از این سر اگزوزها وجود دارد که باعث کاهش صدای خروجی موتور می شوند.
اگر نسبت به سروصداهای خودرو حساس باشید به طور قطع پس از مدتی که صداهای موتور و دیگر قسمت های خودرو رو به افزایش باشد، تصمیم می گیرید خودروی خود را تعویض کنید، اما بهتر است پیش از تصمیم گیری سریع و عجولانه بدانید که سروصداها از چه مواردی هستند؛ شاید بسیاری از آن ها به راحتی قابل حل شدن باشند. صدای داشبورد، درها و همچنین صدای صندلی های خودرو با یک آچارکشی و رگلاژ ساده به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند. صدای موتور خودرو نیز در بسیاری از موارد با سرویس های کم هزینه و راحت کاهش یافته یا قطع می شود.

علت صدای زیاد موتور خودرو

در ابتدا باید بدانیم که خودروی ما به چه دلیلی صدای زیادی تولید می کند. اگر به تازگی متوجه شده اید که خودروی شما صدای بیشتری نسبت به قبل تولید می کند و یا لرزش موتور را در هنگام رانندگی می توان حس نمود، باید به این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است قسمتی از خودرو دچار مشکل شده باشد. این مشکل می تواند در موتور خودرو، اتصالات خودرو، اگزوز، جعبه دنده، فن ها، عایق بندی و یا هر مورد خاص دیگری باشد. پس برای دست یافتن به بهترین نتیجه، ابتدا بهتر است سر منشا ایجاد صدای زیاد خودرو را بیابیم.

اگر صدای خودروی شما زیاد شده است و در هنگامی که در کابین خودرو نشسته اید، صدای زیاد خودرو باعث از بین رفتن تمرکز شما شده است، بهتر است قبل از اقدام به هر کاری، موارد زیر را یک به یک چک و بررسی نمایید.

  • اگزوز و اتصالات اگزوز را بررسی نمایید که فاقد هر گونه شکستگی، روزنه یا گرفتگی باشد.
  • اتصالات موتور و دسته موتور را چک نمایید که فاقد شکستگی و ترک خوردگی یا شل شدگی باشد.
  • کمک فنرها، اکسل ها و سایر موارد متعلق به سیستم تعلیق خودرو را بررسی نمایید.
  • لاستیک ها را از نظر ظاهری و ثابت بودن سرجای خود، بررسی نمایید.
  • اگر در شماره دنده خاصی صدای خودروی شما تغییر می کند، احتمالا باید سیستم جعبه دنده خودرو را بررسی نمایید.
  • قطعاتی که در بیرون از خودروی شما نصب شده است، نظیر آینه ها، آنتن، شل گیرها، قالپاق ها و سایر موارد را از لحاظ محکمی و ثابت بودنشان در سر جای خود، چک نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید که موارد مصرفی خودروی خود نظیر روغن موتور، روغن هیدرولیک، روغن گیربکس، فیلتر هوا و سایر موارد را به صورت دوره ای تعویض نموده اید.
  • تسمه های خودرو را از نظر میزان کشش و آزادانه بودن حرکتشان چک نمایید.
  • فن های خودرو را چک نموده و از آزاد بودن آن ها، اطمینان حاصل کنید.
  • صندلی ها، لور دنده، فرمان، درب ها، درب داشبورد و سایر موراد داخل کابین را چک نموده و بررسی کنید که منشا صدای اضافه نباشند.

اگر تمامی موارد بالا را چک نموده و باز هم مشکل صدای خودرو شما رفع نگردید، بهترین روش کمک گرفتن از یک متخصص و تعمیرکار خبره برای کاهش صدای موتور خودرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *